|
MELDING: Houd er a.u.b. rekening mee dat wij
een HOBBY 'kwekerij' zijn en geen bedrijf dat een
communicatieafdeling met personeel in dienst heeft. Elk bericht moeten
wij in de uiterst spaarzame tijd die daarvoor vrij gemaakt kan worden
naast de focus die wij op het uitvoeren van de door u gegeven opdrachten
tot socialisatie van uw papegaai en parkiet moeten leggen, persoonlijk
zien te beantwoorden.
Heeft u na 1 week a 10 dagen nog geen antwoord op een
mail, laat het aub even weten of verstuur het bericht opnieuw.
Let op:
Kijk op de nieuwspagina voor
storingen m.b.t. de website en overige belangrijke meldingen. Ondanks
dat e-mailen een redelijk goed werkende manier van communiceren is,
betekend dit niet dat het altijd feilloos functioneerd.
Kijk hier wat er zoal mis kan
gaan. | |
|
Voor
alle duidelijkheid ziet u hier een screenshot van ons emailprogramma,
waarin het aantal nieuw binnengekomen berichten te zien is. Op het
moment van deze screenshot is dat dus 14613! Dit is NA het 2 uur lang
verwerken van berichten op volgorde van binnenkomst het maximum wat wij
hiervoor aan tijd per dag kunnen vrijmaken naast de intensieve
bezigheden met de vogels! Reclamemeldingen en website meldingen
hiervanaf getrokken, komen we op een GEMIDDELDE van rond de 14.000
berichten per week die wij uitsluitend m.b.t. de vogel HOBBY te
verwerken hebben. Soms komt dit neer op 2 a 3000 berichten op 1 dag.
Waar komen die vandaan? Internationale cursussen die we geven via
verschillende sites, advies vragen m.b.t. verzorging, aanschaf,
reserveren, ongelukken, vogel ziektes, bezorgplanning en meer. De
webshop bestellingen buiten deze site om komen hier nog bij.
Wellicht dat u het zich kunt voorstellen dat het beantwoorden van een
bericht enige dagen kan duren. Wij zij geen bedrijf die hiervoor even
een duur systeem laat staan personeel kan inzetten. |
|
|
VOORDAT u ons mailt, zorg a.u.b. dat het emailadres
info@tammevogels.nl toegevoegd is aan
uw lijst met veilige afzenders EN vergewis u a.u.b.
van de volgende punten van aandacht: |
| |
Email verkeer draait nu eenmaal voor 100% op techniek. Techniek is
nog nooit feilloos geweest en zal dat ook nooit worden. Hoe
zorgvuldig we ook met de berichten omgaan de kans dat een mail niet
aankomt, retour komt of verdwijnt in een of ander spam filter ( op
uw pc, telefoon, tablet of zelfs al bij uw internet provider) blijft
altijd aanwezig. We streven er naar binnen 48 uur te antwoorden. |
| | |
Meestal staat het antwoord op een vraag al op de pagina met
Veel Gestelde Vragen.
Klik hier om direct het antwoord op uw vraag te vinden. |
|
| |
U hoeft ons niet te mailen of de beschikbaarheid van
een bepaalde vogel 'nog klopt', want we houden het
overzicht DAGELIJKS actueel. |
| |
|
Door de enorme dagelijkse drukte met o.a. de vogels die we opvoeden
en trainen, is het helaas geen doen
voortdurend de telefoon aan te nemen.
Communicatie verloopt dus uitsluitend via email. Over gereserveerde
vogels wordt in principe NIET gecommuniceerd buiten de speciale
leden website om. Hierdoor kunnen we doen wat we doen. |
| | |
ALLE informatie m.b.t. uw GERESERVEERDE vogel vind u
24 uur per dag 7 dagen per week in het Vogel Leer Centrum via
de door u ontvangen inlog codes. Helaas kunnen wij tussentijds niet
continu extra communiceren hierover. Zodra er ook maar iets te
melden valt, plaatsen we dit DIRECT in het VLC. Geen nieuws is goed
nieuws. | | | |
Mailt u ons a.u.b. niet met de vraag: "hebben jullie nog een
leuke vogel zitten, wanneer kan ik hem ophalen?" Dit soort vragen worden
NIET beantwoord. | |
| |
Per 8 juni 2015 hebben we een nieuwe noodzakelijke regel ingevoerd:
op zondag maken we geen afspraken meer
en communiceren we helemaal niet.
Alle mail welke op die dag wordt ontvangen, wordt dus vanaf maandag
weer beantwoord, uitzonderingen daargelaten. Dank voor uw begrip. |
| | |
De PRIJZEN
van onze vogels vind u
HIER | | | |
Hierbij moet nogmaals worden vermeld dat wij voor iedereen die een vogel
bij ons heeft gereserveerd, een speciale en
exclusieve website hebben ontworpen en 24/7 online laten draaien
GRATIS voor alle VIP+ leden. Dit terwijl het ontwerpen, plaatsen en
onderhouden hiervan alles behalve gratis is. Reden waarom voor iedereen
die geen vogel van ons overneemt een kleine bijdrage van rond de 3,-
euro per maand wordt gevraagd om
lid te worden. Deze heeft tot doel een veel
betere communicatie en berichtgeving te verwezelijken dan via email of
telefoon mogelijk zou zijn.
Direct nadat u een vogel heeft gereserveerd, krijgt u namelijk
levenslang 24 uur per dag en 7 dagen per week onbeperkt gratis
toegang tot een alleen voor vip leden toegangkelijke besloten website.
Hierin vind u naast een schat aan informatie omtrent het houden van een
kromsnavel als huisdier en de mogelijkheid tot het stellen van vragen
alle updates van de door u gereserveerde vogel vanaf het moment dat
deze door ons in huis verder tot huisdier wordt gesocialiseerd.
Zodra wij met enige zekerheid kunnen inschatten dat uw vogel binnen
maximaal 10 dagen klaar zal zijn voor de verhuizing, wordt ook deze
status daar vermeld en ontvangt u van ons automatisch bericht via
e-mail. | | |
BEZOEK | |
| Er
lijkt hier en daar nogal eens een misverstand te bestaan over het
afleggen van een bezoekje aan ons. Soms horen we "ik weet dat jullie
er niet van houden, maar ik wil toch eerst de vogel zien voordat ik
reserveer". Begrijpelijk voor de leek, maar iemand die weet, waaraan
hij of zij begint met het houden van een papegaai of parkiet als
huisdier weet toch beter. Bent u
ooit bij ons thuis geweest dan hoef ik u niet meer uit te leggen dat
het zelfs onder het genot van een kop koffie of thee lastig werd
mijn spraakwaterval van enthousiasme over onze vogels te
onderbreken, laat staan ook weer eens op huis aan te gaan.
Je zou het misschien een heel klein beetje kunnen vergelijken
met de aanschaf van een nieuwe auto. Zodra je eruit bent welk merk
het wordt, de kleur en welke type, rest alleen nog het juiste
autobedrijf te vinden. Zou u de
mogelijkheid hebben de auto reststreeks bij de fabriek vandaan te
halen, zelfs met enige korting dan is een proefrit wat overdreven. U
heeft immers de keuze al gemaakt en beter dan rechtstreeks uit de
fabriek bestaat niet.
Lees meer
Waar?
Wij wonen ongeveer 15 min autominuten vanaf NS
station Rotterdam Alexander. Dus van alle kanten prima bereikbaar
ook met metro en/of bus. Uiteraard gaat deze
vergelijking maar gedeeltelijk op, want dieren zijn absoluut geen
consumptiemiddelen, maar de lange termijn keuze en
daarbij behorende manier van aanschaf komt wel enigzins overeen.
Wij hebben in tegenstelling tot het laatst genoemde argument echter,
zelfs liever dat de mensen eerst persoonlijk komen kennismaken. Dit
geeft altijd een betere wederzijdse indruk.
Puntje van aandacht is alleen
dat het vrijwel nooit lukt om de desbetreffende vogel hier ‘uit
te kiezen’ omdat de vogels die we in huis socialiseren en dus
bezocht kunnen worden al lang daarvoor worden gereserveerd.
Meestal zelfs al voordat ze worden geboren.
Wanneer men ons een bezoekje
brengt, kan men een prima indruk krijgen van wat men kan
verwachten a.d.h.v. de op dat moment aanwezige, maar reeds
gereserveerde vogels, echter kan dus ter plekke meestal geen
vogel worden ‘uitgezocht’, wel vooraf gereserveerd.
Acht men het in veel gevallen
bij de aanschaf van een huisdier juist wel wenselijk het dier
eerst te zien, door de in ruim 16 jaar opgebouwde naam en
ervaring van ons concluderen de meeste mensen terecht dat het
bezoeken van een jonge vogel slechts een zeer korte moment
opname is die altijd ongeacht positieve of
negatieve ervaring van dat moment een slechte basis is voor de
aanschaf. Dit omdat elke beslissing om
een kromsnavel als huisdier te nemen er altijd een is die de
komende minstens 15 tot 60 jaar van uw leven zal gaan bepalen en
daarbij deskundige socialisatie en dagelijkse omgang
altijd doorslaggevend zullen zijn voor het succes. Dat de
gezondheid van al onze vogels uitgangspunt is bij alles wat we
doen hoef ik u hopelijk niet uit te leggen. Wie bewust of
onbewust zieke dieren verkoopt, houd gelukkig met name in
Nederland niet lang stand. Ook zonder een bezoek kunt u middels
o.a. ruim 300 video's online hier een uitstekende indruk van
krijgen.
Eenmaal in het rijke bezit van deze kennis begrijpt men ook dat
uitsluitend de emotionele voorkeur voor een bepaalde papegaai of
parkiet tijdens een bezoekje van ten hoogste een uur niet mag
bepalen dat men daarom specifiek die vogel de komende 60 jaar in
huis wil hebben. Kromsnavels in
de leeftijd waarop wij ze als jonge vogel socialiseren tot
huisdier hebben absoluut geen enkele klik of binding met de
mensen die ze voor het eerst slechts enkele minuten zien behalve
dan dat ze prima de gemoedstoestand aanvoelen van iedereen die
hen benadert. Wel hebben ze
er alle belang bij dat wie ze ook in huis haalt, waarvoor zij
nooit zelf kunnen kiezen, de
allerbest mogelijke zorg kan bieden gedurende de rest van hun
leven als gezelschapsdier en daar dus een weloverwogen
beslissing in hebben genomen.
Ook worden uiteraard tijdens een
bezoek regelmatig vogels ter plekke gereserveerd,
soms omdat men weet dat ze binnenkort geboren gaan worden, soms
alleen omdat men speciaal voor
die bepaalde soort wil gaan en het de mensen niet uitmaakt
wanneer ze hem krijgen als hij maar
bij ons vandaan komt. Voor bepaalde soorten hebben we zo een
wachtlijst.
De overige al dan niet voor reservering beschikbare vogels die dus
(nog) niet in huis worden gesocialiseerd, bevinden zich bij de ouder
vogels en worden zelfs door ons, als door hen vertrouwd gezelschap,
zo min mogelijk gestoord.
Voor ons complete altijd actuele
overzicht van voor reservering beschikbare tamme kromsnavels
kunt u deze pagina raadplegen:
klik hier voor het overzicht |
| |
|
| U
kunt uw vraag stellen via het formulier:
In tegenstelling tot het opnemen van de telefoon kunnen we e-mails
wel regelmatig bekijken, zodra de situatie het maar even
toelaat.
Per e-mail communiceren (via dit formulier) werkt op dit moment dus
het beste & het snelste! |
|
Vul aub
HIER de gegevens in |
|
|
|
|
| | | VOORDAT
u ons mailt, zorg a.u.b. dat het emailadres
info@tammevogels.nl toegevoegd is aan uw
lijst met veilige afzenders.
Doet u dit niet dan bestaat de kans dat alle mails van ons in uw
spamfilter/box terecht komen of al bij uw provider verdwijnen in een
spamfilter en u dus nooit kunnen bereiken.
Zo LIJKT het dan alsof uw bericht niet wordt beantwoord, terwijl dit al
lang is gebeurd, maar uw mailprogramma ten onrechte onze email eruit
filtert. Omgekeerd is het helaas ook mogelijk dat een mail van u bij ons
ten onrechte in de spambox terecht komt. Het komt zelden voor, maar
mocht u na 4 dagen nog geen antwoord hebben ontvangen, laat het ons dan
even weten via onderstaand contact formulier en/of verstuur uw bericht
opnieuw. Let Op:
Door onze inmiddels internationale bekendheid bereiken ons wekelijks
tussen de 4000 en 6500 e-mail berichten via de verschillende websites
waarmee wij iedereen proberen te helpen met zijn of haar kromsnavel
gerelateerde vragen. Om hier
engizins een overzicht in te behouden, worden alle berichten automatisch
ontvangen in afzonderlijke mappen. Zo kan het dus gebeuren dat bepaalde
onderwerpen eerder of juist later onder onze aandacht komen. Hoe graag
we uw bericht ook willen lezen en beantwoorden, omdat we enthousiast met
de vogel hobby bezig blijven, zoveel e-mail verkeer is zelfs door een
bedrijf, wat wij uitdrukkelijk NIET zijn, lastig te verwerken. Houd dus
a.u.b. altijd rekening met een wat langere wachttijd voor de
beantwoording van uw bericht. Heeft u een
specifieke vraag die niet op de
veelgestelde vragen pagina wordt beantwoord, bezoek dan een
van onze andere websites en ontdek een onuitputtelijk bron met een schat
aan nuttige informatie die u direct kunt toepassen:
1. VogelLeerCentrum.nl
- algemene info kromsnavels als huisdier + updates m.b.t.
gereserveerde vogels
2. PapegaaienSchool.nl
- De Online Papegaaienschool van Nederland & Belgi?met alles over
training, omgang en meer.
3. BirdBox.nl - de Vogel
Trainings Cursus op DVD
4. ParrotSchool.com - de
Internationale Papegaaienschool
5. KromsnavelGeheimen.nl
- Welke vogel past bij mij?
6. VogelVerrijking.nl -
Ontdek hoe je er voor zorgt dat het dagelijks leven van je vogel er
zo optimaal mogelijk uit ziet
7. PapegaaienGeheim.nl
- Ontdek welke papegaai spreekt, waarom en hoe
8. CaiqueWorkshop.nl - De
Papegaaien Cursus voor elke vogel, waarin de Caique als voorbeeld
wordt genomen.
9. Papegaaien Welzijn
Wijzer - Alles wat u moet weten over de medische & welzijns-
kant v/h houden van een kromsnavel.
10.
Grijze Roodstaart Papegaai - De nederlandstalige site waar je
alles vind m.b.t. deze fascinerende papegaai en campioen prater.
Lees verder... Gebruik
a.u.b. dit formulier voor vragen en suggesties. U kunt zich ook opgeven
voor de nieuwsbrief, dan bent u als eerste
op de hoogte van alle nieuwe pas geboren vogels.
Door de enorme dagelijkse drukte met o.a. de vogels die we opvoeden en
trainen, is het helaas momenteel geen doen
steeds tussendoor de telefoon aan te nemen. We hopen dat u
daar begrip voor heeft. | |
Helaas
kunnen we GEEN uitzonderingen m.b.t. wel of geen (aan-)betaling maken
bij het plaatsen van reserveringen.
Als de aanschafprijs vn een papegaai of parkiet om welke reden dan ook
voor u te hoog is, verzoeken we u vriendelijk doch dringend van de
aanschaf af te zien, want het houden van welke soort papegaai of parkiet
als huisdier dan ook zal u ALTIJD ( veel) meer geld kosten dan alleen de
aanschaf. Een valkparkiet kan bij goede verzorging 15 tot 20 jaar oud
worden, een grijze roodstaart 60 jaar.
Als de aanschaf al een probleem is, zal de rest dat zeker worden.
E? ongeval met uw vogel waarvoor u naar de vogel arts moet en u bent
al snel een bedrag kwijt dat afhankelijk van de soort hoger kan zijn
dan de hele aanschafprijs. Bent u
boven een leeftijd van 40 jaar, dan dient u bij het reserveren van een
papegaai een 'alternatieve verzorger' aan ons op te geven. Iemand
die er van op de hoogte is dat uw papegaai bij hem of haar uitstekend
verzorgd zal gaan worden, mocht dit noodzakelijk zijn.
Hierdoor proberen we er voor te zorgen dat u zich geen zorgen hoeft te
maken wat er eventueel met uw vogel zou kunnen gebeuren als u er om
welke reden dan ook blijvend niet meer voor kunt zorgen. Papegaaien zijn
zeer intelligente dieren die zeer oud kunnen worden en dienen met veel
respect behandelt te worden. | |
Het duurt zo lang! | | |
| Hierboven een
screenshot uit 2013 van het TAMMEVOGELS.NL E-Mail ACCOUNT in ons
e-mail programma halverwege een doorsnee week in de maand
juli! Inmiddels is het 2018 en is het aantal berichten per dag
drastisch gestegen, zoals u bovenaan dit bericht kunt zien.
Gemiddeld 80% van alle ontvangen mails gaat over de vraag om advies
omtrent het houden van een kromsnavel als huisdier. Dit doen we (met
veel plezier!) op internationaal niveau en neemt naarmate het
succes groeit wekelijks toe.
Wellicht dat u hieruit kunt opmaken dat we niet in staat zijn alle
mail binnen 48 uur te beantwoorden. Het lukt meestal binnen 1 week,
maar antwoord krijgt u ALTIJD mits uw mail is ontvangen uiteraard (
zie bovenaan deze pagina).
Uiteraard heb ik in bovenstaande afbeelding om privacy redenen namen
afgeschermd.Wel is email de
beste en doorgaans enige manier van contact die we hanteren, omdat
juist daardoor wij dagelijks kunnen doen wat we doen.
Als de telefoon bepaald wanneer we kunnen doen wat we moeten doen,
kunnen we per direct stoppen. Het opvoeden van meerdere baby vogels
in huis binnen het gezin vereist namelijk meer toewijding, inzet en
tijd dan de meeste mensen zich kunnen voorstellen, zo is meerdere
malen gebleken.Door het communiceren via e-mail
kunnen we zelf bepalen wanneer we uw e-mail met de volle aandacht
erbij kunnen beantwoorden. | |
"Ieder nadeel heb z'n voordeel" | |
Om even met Johan Cruijff te spreken: "Elk nadeel heb z'n voordeel".
Als er 1 test bestaat om uit te vinden of
je het aan kunt om
20 tot 100 jaar een kromsnavel als huisdier te houden (wat hun
levensverwachting is afhankelijk van de soort) dan is het wel een 'test'
waarbij je GEDULD op de proef wordt
gesteld.
Wanneer een paar dagen wachten op een mailtje, een paar maanden wachten
op de geboorte van een exclusieve papegaai of parkiet of het wachten
totdat de socialisatieperiode met succes is voltooid, zodat de vogel
verantwoord en legaal mag en kan worden overgedragen jou zwaar over de
rooie drijft, ben je voor de belangrijkste test in elk geval duidelijk
gezakt, helaas. Hoeveel geduld dacht u dat
wij nodig hebben, voordat er ubehaupt 1 papegaai wordt geboren?
Gemiddeld is dat 5 jaar per koppel papegaaien! Vervolgens verbied de
Nederlandse staat het dan om een vogel geheel of deels met de hand groot
te brengen, waardoor deze net als overal ter wereld op de minst
stressvolle en meest efficiente manier tot huisider had kunnen worden
gesocialiseerd. Wij mogenen kunnen dus pas starten met het socialiseren
tot huisdier nadat de jonge vogels geheel door de ouders tot
zelfstandigheid zijn gebracht. Dit vergt enorm veel tijd en inzet.
Wanneer er 1 hobby bestaat waarbij het hebben van zeer veel geduld de
BASIS vormt, is het wel Papegaaien en Parkieten houden.
Hoeveel te meer plezier hebben zij die konden wachten!
Immers, alleen die zaken zijn in het leven van belang, waarop men
desnoods langdurig wachten kan. (dat is Hans 1 vers 1) |
|
Let Op: Door onze
inmiddels internationale bekendheid bereiken ons wekelijks tussen de
14000 en 16000 e-mail berichten. Om hier enigzins een overzicht in
te behouden, worden alle berichten automatisch ontvangen in
afzonderlijke mappen. Zo kan het dus gebeuren dat bepaalde
onderwerpen eerder of juist later onder onze aandacht komen. Hoe
graag we uw bericht ook willen lezen en beantwoorden, omdat we
enthousiast met de vogel hobby bezig blijven, zoveel e-mail verkeer
is zelfs door een bedrijf, wat wij uitdrukkelijk NIET zijn, lastig
te verwerken. Houd dus a.u.b. altijd rekening met een wat langere
wachttijd voor de beantwoording van uw bericht.
Dit is ook een van de redenen waarom in elke
reserveringsovereenkomst door ons is vastgelegd dat er NIET
gecommuniceerd kan worden na de bevestiging van uw reservering voor
een bepaalde vogel, tot 10 dagen voordat door ons kan worden
ingeschat dat uw vogel klaar zal zijn om te worden opgehaald.
Uiteraard staan de gemaakte foto's en video's gedurende die periode
ter inzage online op de betreffende pagina. Wij realiseren ons
echter dat hiermee uw geduld op de proef wordt gesteld.
Maar verwachten ook dat u er van op de hoogte bent dat wij ons
uiterste best doen elke vogel een zo optimaal mogelijke socialisatie
periode te geven en het door u op te brengen geduld daarmee niet in
verhouding staat tot de hoeveelheid geduld die wij jaar in jaar uit
dagelijks opbrengen om alle gereserveerde vogels tot een geliefd
huisdier te socialiseren. Dit nadat we meestal jarenlang intensief
hebben gezorgd voor en gewacht op jongen van een koppel, voordat het
hun eerste ei is gelegd, laat staan hun eerste jongen zijn
grootgebracht. Wanneer u
echter ons het vertrouwen geeft door een van onze vogels te
reserveren, doen wij er alles wat in ons vermogen ligt aan om uw
toekomstige vogel zo goed mogelijk tot een geliefd huisdier op te
voeden. Juist dat is ook de reden van ons succes zo getuigen de vele
enthousiaste reacties door de jaren heen.
| |
| |
- Heeft u bij het versturen uw eigen afzend email
correct ingevuld?
Zoniet dan kan een antwoord nooit aankomen.
- Heeft u bij het versturen van een bericht het
juist email adres van de ontvanger ingevuld?
- Is het apparaat waarmee u de mail verstuurd
online tijdens het verzenden?
Zoniet, dan zal het bericht pas worden verstuurd, nadat u wel online
bent.
- Lokale netwerk storingen in bijvoorbeeld een
router, modem of pc kunnen voor verrtraging zorgen als een mail niet
(correct) wordt verzonden.
- Staat ons email adres op het apparaat waarmee u
emailt als veilig aangemerkt?
Zoniet, zal elke mail van ons kunnen verdwijnen zonder dat u deze te
zien krijgt.
- Ontvangt u geen bericht nadat u een
reserveringsaanvraag heeft gedaan via de website? De kans is groot
dat uw emailadres niet wordt erkent door het systeem. Dit gebeurd
soms bij de volgende accounts: yahoo.com, live.nl, hotmail.nl,
zonnet.nl. Gebruik een ander emailadres.
- Technisceh storingen aan onze kant worden gemeld
op deze pagina.
| | | |
|