Contact Formulier

HOME | REACTIES | BESCHIKBAAR | FAQS






 

MELDING:

Houd er a.u.b. rekening mee dat wij een HOBBY 'kwekerij' zijn en geen bedrijf dat een communicatieafdeling met personeel in dienst heeft. Elk bericht moeten wij in de uiterst spaarzame tijd die daarvoor vrij gemaakt kan worden naast de focus die wij op het uitvoeren van de door u gegeven opdrachten tot socialisatie van uw papegaai en parkiet moeten leggen, persoonlijk zien te beantwoorden.

Heeft u na 1 week a 10 dagen nog geen antwoord op een mail, laat het aub even weten of verstuur het bericht opnieuw.

Let op:

Kijk op de nieuwspagina voor storingen m.b.t. de website en overige belangrijke meldingen. Ondanks dat e-mailen een redelijk goed werkende manier van communiceren is, betekend dit niet dat het altijd feilloos functioneerd. Kijk hier wat er zoal mis kan gaan.

 
 
Voor alle duidelijkheid ziet u hier een screenshot van ons emailprogramma, waarin het aantal nieuw binnengekomen berichten te zien is. Op het moment van deze screenshot is dat dus 14613! Dit is NA het 2 uur lang verwerken van berichten op volgorde van binnenkomst het maximum wat wij hiervoor aan tijd per dag kunnen vrijmaken naast de intensieve bezigheden met de vogels! Reclamemeldingen en website meldingen hiervanaf getrokken, komen we op een GEMIDDELDE van rond de 14.000 berichten per week die wij uitsluitend m.b.t. de vogel HOBBY te verwerken hebben. Soms komt dit neer op 2 a 3000 berichten op 1 dag. Waar komen die vandaan? Internationale cursussen die we geven via verschillende sites, advies vragen m.b.t. verzorging, aanschaf, reserveren, ongelukken, vogel ziektes, bezorgplanning en meer. De webshop bestellingen buiten deze site om komen hier nog bij.

Wellicht dat u het zich kunt voorstellen dat het beantwoorden van een bericht enige dagen kan duren. Wij zij geen bedrijf die hiervoor even een duur systeem laat staan personeel kan inzetten.

 
 
VOORDAT u ons mailt, zorg a.u.b. dat het emailadres info@tammevogels.nl toegevoegd is aan uw lijst met veilige afzenders EN vergewis u a.u.b. van de volgende punten van aandacht:
 
Email verkeer draait nu eenmaal voor 100% op techniek. Techniek is nog nooit feilloos geweest en zal dat ook nooit worden. Hoe zorgvuldig we ook met de berichten omgaan de kans dat een mail niet aankomt, retour komt of verdwijnt in een of ander spam filter ( op uw pc, telefoon, tablet of zelfs al bij uw internet provider) blijft altijd aanwezig. We streven er naar binnen 48 uur te antwoorden.
  

 

Meestal staat het antwoord op een vraag al op de pagina met Veel Gestelde Vragen. Klik hier om direct het antwoord op uw vraag te vinden.
   

 

U hoeft ons niet te mailen of de beschikbaarheid van een bepaalde vogel 'nog klopt', want we houden het overzicht DAGELIJKS actueel.
  

 

Door de enorme dagelijkse drukte met o.a. de vogels die we opvoeden en trainen, is het helaas geen doen voortdurend de telefoon aan te nemen. Communicatie verloopt dus uitsluitend via email. Over gereserveerde vogels wordt in principe NIET gecommuniceerd buiten de speciale leden website om. Hierdoor kunnen we doen wat we doen.
  
ALLE informatie m.b.t. uw GERESERVEERDE vogel vind u 24 uur per dag 7 dagen per week in het Vogel Leer Centrum via de door u ontvangen inlog codes. Helaas kunnen wij tussentijds niet continu extra communiceren hierover. Zodra er ook maar iets te melden valt, plaatsen we dit DIRECT in het VLC. Geen nieuws is goed nieuws.
  
Mailt u ons a.u.b. niet met de vraag: "hebben jullie nog een leuke vogel zitten, wanneer kan ik hem ophalen?" Dit soort vragen worden NIET beantwoord.
   
Per 8 juni 2015 hebben we een nieuwe noodzakelijke regel ingevoerd: op zondag maken we geen afspraken meer en communiceren we helemaal niet. Alle mail welke op die dag wordt ontvangen, wordt dus vanaf maandag weer beantwoord, uitzonderingen daargelaten. Dank voor uw begrip.
  
De PRIJZEN van onze vogels vind u HIER
  
Hierbij moet nogmaals worden vermeld dat wij voor iedereen die een vogel bij ons heeft gereserveerd, een speciale en exclusieve website hebben ontworpen en 24/7 online laten draaien GRATIS voor alle VIP+ leden. Dit terwijl het ontwerpen, plaatsen en onderhouden hiervan alles behalve gratis is. Reden waarom voor iedereen die geen vogel van ons overneemt een kleine bijdrage van rond de 3,- euro per maand wordt gevraagd om lid te worden.

Deze heeft tot doel een veel betere communicatie en berichtgeving te verwezelijken dan via email of telefoon mogelijk zou zijn.

Direct nadat u een vogel heeft gereserveerd, krijgt u namelijk levenslang 24 uur per dag en 7 dagen per week onbeperkt gratis toegang tot een alleen voor vip leden toegangkelijke besloten website. Hierin vind u naast een schat aan informatie omtrent het houden van een kromsnavel als huisdier en de mogelijkheid tot het stellen van vragen alle updates van de door u gereserveerde vogel vanaf het moment dat deze door ons in huis verder tot huisdier wordt gesocialiseerd.

Zodra wij met enige zekerheid kunnen inschatten dat uw vogel binnen maximaal 10 dagen klaar zal zijn voor de verhuizing, wordt ook deze status daar vermeld en ontvangt u van ons automatisch bericht via e-mail.

  

BEZOEK

   

Er lijkt hier en daar nogal eens een misverstand te bestaan over het afleggen van een bezoekje aan ons. Soms horen we "ik weet dat jullie er niet van houden, maar ik wil toch eerst de vogel zien voordat ik reserveer". Begrijpelijk voor de leek, maar iemand die weet, waaraan hij of zij begint met het houden van een papegaai of parkiet als huisdier weet toch beter.

Bent u ooit bij ons thuis geweest dan hoef ik u niet meer uit te leggen dat het zelfs onder het genot van een kop koffie of thee lastig werd mijn spraakwaterval van enthousiasme over onze vogels te onderbreken, laat staan ook weer eens op huis aan te gaan.

Je zou het misschien een heel klein beetje kunnen vergelijken met de aanschaf van een nieuwe auto. Zodra je eruit bent welk merk het wordt, de kleur en welke type, rest alleen nog het juiste autobedrijf te vinden.

Zou u de mogelijkheid hebben de auto reststreeks bij de fabriek vandaan te halen, zelfs met enige korting dan is een proefrit wat overdreven. U heeft immers de keuze al gemaakt en beter dan rechtstreeks uit de fabriek bestaat niet. Lees meer

Waar?

Wij wonen ongeveer 15 min autominuten vanaf NS station Rotterdam Alexander. Dus van alle kanten prima bereikbaar ook met metro en/of bus.

Uiteraard gaat deze vergelijking maar gedeeltelijk op, want dieren zijn absoluut geen consumptiemiddelen, maar de lange termijn keuze en daarbij behorende manier van aanschaf komt wel enigzins overeen.

Wij hebben in tegenstelling tot het laatst genoemde argument echter, zelfs liever dat de mensen eerst persoonlijk komen kennismaken. Dit geeft altijd een betere wederzijdse indruk.

 
Puntje van aandacht is alleen dat het vrijwel nooit lukt om de desbetreffende vogel hier ‘uit te kiezen’ omdat de vogels die we in huis socialiseren en dus bezocht kunnen worden al lang daarvoor worden gereserveerd. Meestal zelfs al voordat ze worden geboren.
 
Wanneer men ons een bezoekje brengt, kan men een prima indruk krijgen van wat men kan verwachten a.d.h.v. de op dat moment aanwezige, maar reeds gereserveerde vogels, echter kan dus ter plekke meestal geen vogel worden ‘uitgezocht’, wel vooraf gereserveerd.
 
Acht men het in veel gevallen bij de aanschaf van een huisdier juist wel wenselijk het dier eerst te zien, door de in ruim 16 jaar opgebouwde naam en ervaring van ons concluderen de meeste mensen terecht dat het bezoeken van een jonge vogel slechts een zeer korte moment opname is die altijd ongeacht positieve of negatieve ervaring van dat moment een slechte basis is voor de aanschaf.

Dit omdat elke beslissing om een kromsnavel als huisdier te nemen er altijd een is die de komende minstens 15 tot 60 jaar van uw leven zal gaan bepalen en daarbij deskundige socialisatie en dagelijkse omgang altijd doorslaggevend zullen zijn voor het succes. Dat de gezondheid van al onze vogels uitgangspunt is bij alles wat we doen hoef ik u hopelijk niet uit te leggen. Wie bewust of onbewust zieke dieren verkoopt, houd gelukkig met name in Nederland niet lang stand. Ook zonder een bezoek kunt u middels o.a. ruim 300 video's online hier een uitstekende indruk van krijgen.

 
Eenmaal in het rijke bezit van deze kennis begrijpt men ook dat uitsluitend de emotionele voorkeur voor een bepaalde papegaai of parkiet tijdens een bezoekje van ten hoogste een uur niet mag bepalen dat men daarom specifiek die vogel de komende 60 jaar in huis wil hebben.
 

Kromsnavels in de leeftijd waarop wij ze als jonge vogel socialiseren tot huisdier hebben absoluut geen enkele klik of binding met de mensen die ze voor het eerst slechts enkele minuten zien behalve dan dat ze prima de gemoedstoestand aanvoelen van iedereen die hen benadert.

Wel hebben ze er alle belang bij dat wie ze ook in huis haalt, waarvoor zij nooit zelf kunnen kiezen,
de allerbest mogelijke zorg kan bieden gedurende de rest van hun leven als gezelschapsdier en daar dus een weloverwogen beslissing in hebben genomen.
 
 
Ook worden uiteraard tijdens een bezoek regelmatig vogels ter plekke gereserveerd,
soms omdat men weet dat ze binnenkort geboren gaan worden, soms alleen omdat men speciaal
voor die bepaalde soort wil gaan en het de mensen niet uitmaakt wanneer ze hem krijgen als hij maar
bij ons vandaan komt. Voor bepaalde soorten hebben we zo een wachtlijst.
 
De overige al dan niet voor reservering beschikbare vogels die dus (nog) niet in huis worden gesocialiseerd, bevinden zich bij de ouder vogels en worden zelfs door ons, als door hen vertrouwd gezelschap, zo min mogelijk gestoord.
 
 
Voor ons complete altijd actuele overzicht van voor reservering beschikbare tamme kromsnavels kunt u deze pagina raadplegen: klik hier voor het overzicht
 
 

 

 U kunt uw vraag stellen via het formulier:

In tegenstelling tot het opnemen van de telefoon kunnen we e-mails wel regelmatig bekijken, zodra de situatie het maar even toelaat.

Per e-mail communiceren (via dit formulier) werkt op dit moment dus
het beste & het snelste!
 

 

Vul aub HIER de gegevens in

 
 

 
 
 

VOORDAT u ons mailt, zorg a.u.b. dat het emailadres info@tammevogels.nl toegevoegd is aan uw lijst met veilige afzenders.

Doet u dit niet dan bestaat de kans dat alle mails van ons in uw spamfilter/box terecht komen of al bij uw provider verdwijnen in een spamfilter en u dus nooit kunnen bereiken.

Zo LIJKT het dan alsof uw bericht niet wordt beantwoord, terwijl dit al lang is gebeurd, maar uw mailprogramma ten onrechte onze email eruit filtert. Omgekeerd is het helaas ook mogelijk dat een mail van u bij ons ten onrechte in de spambox terecht komt. Het komt zelden voor, maar mocht u na 4 dagen nog geen antwoord hebben ontvangen, laat het ons dan even weten via onderstaand contact formulier en/of verstuur uw bericht opnieuw.

Let Op:

Door onze inmiddels internationale bekendheid bereiken ons wekelijks tussen de 4000 en 6500 e-mail berichten via de verschillende websites waarmee wij iedereen proberen te helpen met zijn of haar kromsnavel gerelateerde vragen.

Om hier engizins een overzicht in te behouden, worden alle berichten automatisch ontvangen in afzonderlijke mappen. Zo kan het dus gebeuren dat bepaalde onderwerpen eerder of juist later onder onze aandacht komen. Hoe graag we uw bericht ook willen lezen en beantwoorden, omdat we enthousiast met de vogel hobby bezig blijven, zoveel e-mail verkeer is zelfs door een bedrijf, wat wij uitdrukkelijk NIET zijn, lastig te verwerken. Houd dus a.u.b. altijd rekening met een wat langere wachttijd voor de beantwoording van uw bericht.

Heeft u een specifieke vraag die niet op de veelgestelde vragen pagina wordt beantwoord, bezoek dan een van onze andere websites en ontdek een onuitputtelijk bron met een schat aan nuttige informatie die u direct kunt toepassen:

1. VogelLeerCentrum.nl - algemene info kromsnavels als huisdier + updates m.b.t. gereserveerde vogels

2. PapegaaienSchool.nl - De Online Papegaaienschool van Nederland & Belgi?met alles over training, omgang en meer.

3. BirdBox.nl - de Vogel Trainings Cursus op DVD

4. ParrotSchool.com - de Internationale Papegaaienschool

5. KromsnavelGeheimen.nl - Welke vogel past bij mij?

6. VogelVerrijking.nl - Ontdek hoe je er voor zorgt dat het dagelijks leven van je vogel er zo optimaal mogelijk uit ziet

7. PapegaaienGeheim.nl - Ontdek welke papegaai spreekt, waarom en hoe

8. CaiqueWorkshop.nl - De Papegaaien Cursus voor elke vogel, waarin de Caique als voorbeeld wordt genomen.

9. Papegaaien Welzijn Wijzer - Alles wat u moet weten over de medische & welzijns- kant v/h houden van een kromsnavel.

10. Grijze Roodstaart Papegaai - De nederlandstalige site waar je alles vind m.b.t. deze fascinerende papegaai en campioen prater.

Lees verder...

Gebruik a.u.b. dit formulier voor vragen en suggesties. U kunt zich ook opgeven voor de nieuwsbrief, dan bent u als eerste op de hoogte van alle nieuwe pas geboren vogels.

Door de enorme dagelijkse drukte met o.a. de vogels die we opvoeden en trainen, is het helaas momenteel geen doen steeds tussendoor de telefoon aan te nemen. We hopen dat u daar begrip voor heeft.

 

 

Helaas kunnen we GEEN uitzonderingen m.b.t. wel of geen (aan-)betaling maken bij het plaatsen van reserveringen.

Als de aanschafprijs vn een papegaai of parkiet om welke reden dan ook voor u te hoog is, verzoeken we u vriendelijk doch dringend van de aanschaf af te zien, want het houden van welke soort papegaai of parkiet als huisdier dan ook zal u ALTIJD ( veel) meer geld kosten dan alleen de aanschaf. Een valkparkiet kan bij goede verzorging 15 tot 20 jaar oud worden, een grijze roodstaart 60 jaar.

Als de aanschaf al een probleem is, zal de rest dat zeker worden.

E? ongeval met uw vogel waarvoor u naar de vogel arts moet en u bent al snel een bedrag kwijt dat afhankelijk van de soort hoger kan zijn dan de hele aanschafprijs.

Bent u boven een leeftijd van 40 jaar, dan dient u bij het reserveren van een papegaai een 'alternatieve verzorger' aan ons op te geven. Iemand die er van op de hoogte is dat uw papegaai bij hem of haar uitstekend verzorgd zal gaan worden, mocht dit noodzakelijk zijn.

Hierdoor proberen we er voor te zorgen dat u zich geen zorgen hoeft te maken wat er eventueel met uw vogel zou kunnen gebeuren als u er om welke reden dan ook blijvend niet meer voor kunt zorgen. Papegaaien zijn zeer intelligente dieren die zeer oud kunnen worden en dienen met veel respect behandelt te worden.

 

Het duurt zo lang!

 

 

Hierboven een screenshot uit 2013 van het TAMMEVOGELS.NL E-Mail ACCOUNT in ons e-mail programma halverwege een doorsnee week in de maand juli! Inmiddels is het 2018 en is het aantal berichten per dag drastisch gestegen, zoals u bovenaan dit bericht kunt zien.

Gemiddeld 80% van alle ontvangen mails gaat over de vraag om advies omtrent het houden van een kromsnavel als huisdier. Dit doen we (met veel plezier!) op internationaal niveau en neemt naarmate het succes groeit wekelijks toe.

Wellicht dat u hieruit kunt opmaken dat we niet in staat zijn alle mail binnen 48 uur te beantwoorden. Het lukt meestal binnen 1 week, maar antwoord krijgt u ALTIJD mits uw mail is ontvangen uiteraard ( zie bovenaan deze pagina).

Uiteraard heb ik in bovenstaande afbeelding om privacy redenen namen afgeschermd.

Wel is email de beste en doorgaans enige manier van contact die we hanteren, omdat juist daardoor wij dagelijks kunnen doen wat we doen.

Als de telefoon bepaald wanneer we kunnen doen wat we moeten doen, kunnen we per direct stoppen. Het opvoeden van meerdere baby vogels in huis binnen het gezin vereist namelijk meer toewijding, inzet en tijd dan de meeste mensen zich kunnen voorstellen, zo is meerdere malen gebleken.

Door het communiceren via e-mail kunnen we zelf bepalen wanneer we uw e-mail met de volle aandacht erbij kunnen beantwoorden.

 

"Ieder nadeel heb z'n voordeel"

 

Om even met Johan Cruijff te spreken: "Elk nadeel heb z'n voordeel".

Als er 1 test bestaat om uit te vinden of je het aan kunt om 20 tot 100 jaar een kromsnavel als huisdier te houden (wat hun levensverwachting is afhankelijk van de soort) dan is het wel een 'test' waarbij je GEDULD op de proef wordt gesteld.

Wanneer een paar dagen wachten op een mailtje, een paar maanden wachten op de geboorte van een exclusieve papegaai of parkiet of het wachten totdat de socialisatieperiode met succes is voltooid, zodat de vogel verantwoord en legaal mag en kan worden overgedragen jou zwaar over de rooie drijft, ben je voor de belangrijkste test in elk geval duidelijk gezakt, helaas.

Hoeveel geduld dacht u dat wij nodig hebben, voordat er ubehaupt 1 papegaai wordt geboren? Gemiddeld is dat 5 jaar per koppel papegaaien! Vervolgens verbied de Nederlandse staat het dan om een vogel geheel of deels met de hand groot te brengen, waardoor deze net als overal ter wereld op de minst stressvolle en meest efficiente manier tot huisider had kunnen worden gesocialiseerd. Wij mogenen kunnen dus pas starten met het socialiseren tot huisdier nadat de jonge vogels geheel door de ouders tot zelfstandigheid zijn gebracht. Dit vergt enorm veel tijd en inzet.
Wanneer er 1 hobby bestaat waarbij het hebben van zeer veel geduld de BASIS vormt, is het wel Papegaaien en Parkieten houden.

Hoeveel te meer plezier hebben zij die konden wachten!

Immers, alleen die zaken zijn in het leven van belang, waarop men desnoods langdurig wachten kan. (dat is Hans 1 vers 1)

 

Let Op:

Door onze inmiddels internationale bekendheid bereiken ons wekelijks tussen de 14000 en 16000 e-mail berichten. Om hier enigzins een overzicht in te behouden, worden alle berichten automatisch ontvangen in afzonderlijke mappen. Zo kan het dus gebeuren dat bepaalde onderwerpen eerder of juist later onder onze aandacht komen. Hoe graag we uw bericht ook willen lezen en beantwoorden, omdat we enthousiast met de vogel hobby bezig blijven, zoveel e-mail verkeer is zelfs door een bedrijf, wat wij uitdrukkelijk NIET zijn, lastig te verwerken. Houd dus a.u.b. altijd rekening met een wat langere wachttijd voor de beantwoording van uw bericht.

Dit is ook een van de redenen waarom in elke reserveringsovereenkomst door ons is vastgelegd dat er NIET gecommuniceerd kan worden na de bevestiging van uw reservering voor een bepaalde vogel, tot 10 dagen voordat door ons kan worden ingeschat dat uw vogel klaar zal zijn om te worden opgehaald. Uiteraard staan de gemaakte foto's en video's gedurende die periode ter inzage online op de betreffende pagina. Wij realiseren ons echter dat hiermee uw geduld op de proef wordt gesteld.

Maar verwachten ook dat u er van op de hoogte bent dat wij ons uiterste best doen elke vogel een zo optimaal mogelijke socialisatie periode te geven en het door u op te brengen geduld daarmee niet in verhouding staat tot de hoeveelheid geduld die wij jaar in jaar uit dagelijks opbrengen om alle gereserveerde vogels tot een geliefd huisdier te socialiseren. Dit nadat we meestal jarenlang intensief hebben gezorgd voor en gewacht op jongen van een koppel, voordat het hun eerste ei is gelegd, laat staan hun eerste jongen zijn grootgebracht.

Wanneer u echter ons het vertrouwen geeft door een van onze vogels te reserveren, doen wij er alles wat in ons vermogen ligt aan om uw toekomstige vogel zo goed mogelijk tot een geliefd huisdier op te voeden. Juist dat is ook de reden van ons succes zo getuigen de vele enthousiaste reacties door de jaren heen.

 

 

Wat kan er mis gaan met e-mail?

 
  • Heeft u bij het versturen uw eigen afzend email correct ingevuld?
    Zoniet dan kan een antwoord nooit aankomen.
  • Heeft u bij het versturen van een bericht het juist email adres van de ontvanger ingevuld?
  • Is het apparaat waarmee u de mail verstuurd online tijdens het verzenden?
    Zoniet, dan zal het bericht pas worden verstuurd, nadat u wel online bent.
  • Lokale netwerk storingen in bijvoorbeeld een router, modem of pc kunnen voor verrtraging zorgen als een mail niet (correct) wordt verzonden.
  • Staat ons email adres op het apparaat waarmee u emailt als veilig aangemerkt?
    Zoniet, zal elke mail van ons kunnen verdwijnen zonder dat u deze te zien krijgt.
  • Ontvangt u geen bericht nadat u een reserveringsaanvraag heeft gedaan via de website? De kans is groot dat uw emailadres niet wordt erkent door het systeem. Dit gebeurd soms bij de volgende accounts: yahoo.com, live.nl, hotmail.nl, zonnet.nl. Gebruik een ander emailadres.
  • Technisceh storingen aan onze kant worden gemeld op deze pagina.
 
 
 
 
 
 

We wonen niet ver van NS Station Alexander Rotterdam.
Het is slechts enkele minuten vanaf de snelweg en vanaf winkelcentrum Alexandrium.

 
Omdat het nu eenmaal niet gebruikelijk is je privé adres op de voorruit
van je winkel, werkplek of hobbycentrum te plakken, wordt deze ook niet op onze website vermeld.

Te meer omdat we een zeer druk privé leven hebben met kleine kinderen en mede door
de vogels, kan bezoek uitsluitend door vooraf gemaakte afspraak worden gepland.

Vind u dit allemaal verdacht of vreemd, dan bent u hoogstwaarschijnlijk niet op de hoogte
van de intensiteit van arbeid, toewijding en geduld die deze hobby met zich mee brengt.
We adviseren u dan om eerst deze website te bestuderen
alvorens u een reservering plaatst. Mocht u e.e.a. alsnog wantrouwen
dan verzoeken we u vriendelijk elders uw huisdier aan te schaffen.

 

 Dierenartsen | Reacties | Faqs

 

all rights reserved tammevogels.nl | Disclaimer | Privacy | algemene voorwaarden | copyrights